Blog kiedyś poświęcony Public Relations a dokładniej internetowemu wydaniu PR-u...
Teraz - platforma przemyśleń wszelakich - aczkolwiek często związanych z komunikacją.
poniedziałek, 26 marca 2007
Web 3.0 - rewolucja w stanie surowym
Chyba trzeba będzie niedługo zmienić nazwę bloga. 2.0 powoli staje się przeżytkiem i czymś na czym znają się wszyscy- oczywiście poza tymi, którzy nadal nie wierzą w jego istnienie. Teraz trzeba być 3.0, albo jeszcze lepiej n+1 – przedstawiciele szeroko rozumianej branży zaczynają się udzielać , nie zawsze IMHO rozumiejąc o co chodzi. „Web 3.0 wpłynie również bardzo mocno na reklamę i podejście do sprzedawania produktów. Zanim kupimy, możemy porównać ceny i przeczytać opinie. Po dokonaniu zakupu możemy nasz produkt sfotografować, nagrać video, opublikować te informacje na blogu, na YouTube, a jeśli nasza opinia będzie ciekawa i zdobędzie popularność, możemy również w ten sposób zarobić.” - bardzo ciekawe, prawda ? Tylko….możliwe do zrobienia od paru lat. Mam momentami wrażenie, że agencje interaktywne nie ogarniają wcale 2.0 o innych nie mówiąc już o 3.0. Artykuł pana Łukasza rozbawił mnie do łez ;) (bardzo) Szybka czytelnia:
niedziela, 18 marca 2007
Bardzo naturalni entuzjaści Play'a
" moim zdaniem jest super! Wybija się w bloku reklamowym!" Czy tylko MI się wydaje, że ludzie w necie TAK nie piszą ? :) Tym samym potwierdza się teoria, że opłacony trendsetter to nie to samo co entuzjasta :) I zapraszamy do salonu którego nie ma
czwartek, 15 marca 2007
Czy powinienem się zlustrować ?
(Off topic, nie PRowo, czasami muszę bo mnie roznosi) Zastanawiam się czy nie poddać się aby lustracji, razem z dwoma milionami rodaków zmuszonych do tego nowym prawem. Urodziłem się w 1980, ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Lata przed 1989 pamiętam dość mgliście, więc nie ręczę, że nie współpracowałem. Śliczny zielony rowerek, który tkwi gdzieś w moich wspomnieniach mógł być prezentem od bezpieki. Może niewinne pogaduszki w piaskownicy, o nowych odcinkach Robin Hooda i resorakach, były tylko przygrywką. Fakt, nie pamiętam z kim rozmawiałem. Pisałem średnio, ale może coś podpisałem. Może ktoś mnie zarejestrował. W ostatniej Polityce reportaż o Polakach w Irlandii. Znaczna jego część poświęcona Ani Paś, która znam ze studiów. Ania, jakieś niecałe dwa lata po wyjeździe, założyła i prowadzi w Irlandii dwie swoje gazety…
wtorek, 13 marca 2007
Nowy operator - czyli kliknij sobie w kulkę
Jakoś mi się niespecjalnie podoba kampania teasująca wejście PLAY. Może i jazzy jest ta reklama z szumem, ale niewiele z niej wynika - bo jeśli chodzi o to, że nagle wszyscy będą mogli przestać chodzić ciuchutko i zacząć wyrażać siebie, to... nieco to niemądre, bo to już czwarty operator. Kompletnie nie rozumiem outdooru - o co chodzi z tym (ładnym) prześcieradłem (?) w fioletowe paski. To jest jakieś cross-promotion z działem tekstyliów w IKEI jest? ;) Wiem, że generalnie jestem typem marudno-malkontenckim, ale jak sobie przypomnę jak przed wejściem na rynek teasowała Heyah, to teraz aż żal, że ktoś nam takiej drugioej zabawki nie dostarcza. Oczywiście w tym wypadku target i strategia bedą raczej inne - IMHO trzeba by samobójcy do ataku na H., szczególnie takiego - ale to też z kampani nie wynika. Edit - wyklikałem wszystkie kulki i nie ma nic dalej (?) wrrrrr.... nie tylko ja marudzę.
poniedziałek, 05 marca 2007
Rewolucja już tu jest!
Jak donosi niezawodny detektyw DW - mamy pierwszą polską SMPR . Wypuścił ją BRE, który - tu też zgadzam się z Dominikiem - zawsze produkuje dobre materiały prasowe. Sam SMPR tak naprawdę wiele nie zmieni - jedna jaskółka wiosny nie czyni :). Dla mnie w tej sprawie istotne jest coś innego - to jak szybko światowy trend znalazł odbicie w naszym kraju. To w jakiś sposób ostatni i finalny dowód na to, że polski PR przekracza pewną barierę. Zwiastuny od dawna widać w blogach, od jakiegoś czasu widziałem je też w zapytaniach Klientów o Storycraftera i w coraz bardziej webdwazerowych briefach. Informacja wypuszczona przez BRE potwierdza finalnie, że choć IV RP się jeszcze - chwalić Pana - nie doczekaliśmy, to polski PR jest już PRem 2.0 :)
|
Archiwum
Zakładki:
Dziennikarstwo i okolice
Edelman bloggers
PR, media i reklama w Polsce
PR na świecie
W przerwie na lunch...:)
Warto poczytać
|